8.12.09

Žuta mašina

Da li se to upalila lampica koja upozorava da nešto sa "Žutom mašinom" nije u redu?

Pokušali su tu na Voždovcu već treći put da je upale na "gurku" ali nije uspelo.

Jače i brže od ovoga, očigledno se nije moglo, tako da se mora tražiti gde je kvar, zameniti sve što treba, a ne silovati mašinu. Može još da zariba, a onda je kraj. Znam jednu SRS mašinu koja je tako bila silovana i sad je u starom gvožđu.

Do sada je vozila baš dobro. Jeste da je 90-to godište ali dobro je vukla do pred koju godinu. Vukla je i ona i ovakva već pomalo razdrndana, ali bolju nismo imali.

Ali, ne lezi vraže, nedavno se pojavio jedan sličan, ali novi model koji je ljudima prijemčiviji za oko, uho i džep te, hoćeš-nećeš, mora da se krene u popravku i redizajn starog modela.

Prvo dobro osmotriti šta ne valja a onda zameniti, po mogućstvu originalnim delovima. Ovi jeftini lažnjaci su i doveli do toga da nije izdržala ni 10 godina.

Farovi moraju da se našteluju i zamene izgrebana i zamućena stakla, da bi se videlo dalje. Da bi se jasno videlo kuda se ide. Da se ne zaluta. Kad znaš gde ideš onda može i malo brže da se vozi.

Izduvni lonac, definitivno mora da se promeni jer je ovaj počeo ozbiljno da zagađuje okolinu. Smrdi gde god prođe i ljudi okreću glavu i zapuše nos kad protutnji kroz njihov sokak.

Ni stanje amortizera više nije sjajno. Tu i tamo još se amortizuju poneke rupe na nekim slabije frekventnim putevima oko Kostolca, ali i najmanja neravnina na autoputu za EU oseća se kao ogromna rupetina. Jeste da su dobri amortizeri skupi, ali čuvaju šasiju od ulubljenja i ne daj bože raspadanja.

Štelovanje motora pod obavezno. Počeo je da troši ko ruska kola iz najboljih soc-dana.
Trošak održavanja je postao ogroman. Neka gomila mehaničara stalno nešto raducka oko motora. Prave se da kao popravljaju ali nikako da ga poprave samo naplaćuju ruke i delove.

Možda je došlo vreme da se raspiše tender, ali pravi, transparentni, pa da se izaberu novi majstori. Ovi, sadašnji garant, ne umeju da rade svoj posao. Možda bi trebalo razmisliti da se ponovo mašina preda u ruke majstorima iz 90-tih? Tada je sve radilo tip-top.

Mašina je u tako lošem stanju da koliko vidim čak ne valja ni rezevni točak marke "LDP-G17". I to treba reparirati ili nabaviti novi.

Dakle, očigledno je da je naša dobra stara "žuta mašina" počela da posustaje i da je potrebno jedno dobro osvežavanje.

1 comment:

Anonymous said...

треба проверити:)